Partnerzy serwisu:
Pasażer

Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-10-2025
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Przybędzie połączeń ze Szczytna do Ostrołęki?
fot. PKP PLK
Województwo warmińsko-mazurskie nie zamierza wydłużać biegu swoich pociągów Olsztyn – Działdowo do Ciechanowa. Rozważa natomiast zwiększenie liczby finansowanych przez siebie kursów pomiędzy Szczytnem a Ostrołęką. Może być to odpowiedzią na wniosek województwa mazowieckiego o zmiany we wzajemnych rozliczeniach regionów.

Województwo mazowieckie poinformowało niedawno, że chciałoby, by sąsiedni region współfinansował połączenia na stykowym odcinku Działdowo – granica administracyjna – Ciechanów. Dziś kursują tam pociągi Kolei Mazowieckich, a samorząd zaproponował swojemu odpowiednikowi z Olsztyna przekazanie KM dotacji bądź uruchomienie trzech par nowych pociągów Olsztyn – Działdowo – Ciechanów. Wówczas możliwe byłyby rozliczenia na zasadzie wymiany pracy eksploatacyjnej.

Warmińsko-mazurskie nie uruchomi kursów do Ciechanowa

Drugi z regionów nie jest jednak zainteresowany żadnym z tych wariantów. Potwierdził, że toczą się w tej sprawie rozmowy, a ich tempo przyspieszyło w związku z przygotowaniami do ogłoszenia warmińsko-mazurskiego przetargu na obsługę kolejowych przewozów pasażerskich od 1 stycznia 2027 r. – Zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami organizatorzy rozliczają się między sobą na zasadzie wymiany pracy eksploatacyjnej (bezkosztowo). Przedmiotowy sposób rozliczenia będzie kontynuowany w nowej umowie, którą zaczniemy realizować po wyłonieniu operatora w wyniku przetargu nieograniczonego – twierdzi Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

– Podział pracy eksploatacyjnej na linii kolejowej nr 9 pozostaje bez zmian. Pociągi UMWWM będą komunikowały się z pociągami Kolei Mazowieckich w Działdowie – dodają służby prasowe marszałka. Należy w tym miejscu przypomnieć, że kilkanaście lat temu w związku z brakiem dotacji województwa warmińsko-mazurskiego KM skróciły bieg pociągów obsługujących tę magistralę do Iłowa, leżącego bliżej granicy administracyjnej. Aktualnie taki scenariusz nie jest brany pod uwagę.

Znikną przesiadki na stacji Chorzele?

Warmińsko-mazurskie proponuje jednocześnie inne rozwiązanie. – Trwają prace nad ofertą w zakresie przewozów z wykorzystaniem linii nr 35. Brane pod uwagę są różne scenariusze, m. in. wydłużenie pracy eksploatacyjnej w kierunku województwa mazowieckiego ze strony pociągów organizowanych przez UMWWM – usłyszeliśmy.

Mowa tu o trasie łączącej Szczytno z Ostrołęką przez Chorzele. Dziś KM obsługują dwie pary pociągów z Ostrołęki do Szczytna, a UMWWM zamawia u Polregio jedną parę kursów Olsztyn – Szczytno – Ostrołęka. Do tego każda ze spółek obsługuje połączenia w krótszych relacjach do i z granicznej stacji Chorzele. Być może wkrótce przesiadki nie będą już tam konieczne. Szczegóły poznamy jednak dopiero po ogłoszeniu oczekiwanego postępowania.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij